Livin´the dream

För inte så länge sedan var jag och en nära vän på smygpremiären av Snabba Cash där jag kom i "kontakt" med rollkaraktären Mrado vars egentliga namn är Dragomir Mrsic. Detta skedde som sagt efter filmens slut när man trängdes med alla andra besökare som tvunget skulle lämna biografen samtidigt som mig(?). Så chansen att skapa en tajt och nära relation var lika med noll.
I alla fall. När jag och min vän ursprungligen anlände till biografen, si så där fem minuter innan filmen rulla igång, rusar vi raka vägen till kön med en sak i huvudet. Popcorn. När vi står i kön lägger vi märke till att hela ensemblen som hade gjort sig mödan att ta sig till Malmö står alldeles bredvid.

Vill bara påpeka till "alla" läsare där ute att jag har en tendens att väldigt lätt bli starstrucked.

Jag och min vän började dividera om huruvida vi borde gå fram och fråga om det fanns möjlighet till ett foto, men beslutade oss för att stanna i kön så att vår köplats inte gick förlorad och på så vis generera att vi kom försent till filmens start. Popcorn var helt enkelt prioritet ett.

I vilket fall slutade det hela med att jag fick nöja mig med att klappa Mrado på axel i ett misslyckat försök att knyta band.

Så idag när jag ligger och svettas på träningen kliver en person in på klubben som fångar min uppmärksamhet. Jag slänger först en kvick blick för att en millisekund senare komma på mig själv ligga där stirrandes på självaste Drago (eller Mrado som han senare berättade att jag kunde kalla honom). Det visade sig att denna gamla räv en gång i tiden utövade kampsport. Taekwondo närmare bestämt. Vilken tur då att vår ordförande i KFUM tillika medlem i KFUM Fightzone är en före detta mästare inom just Taekwondo och skälvklart bundis med denna man of the day.

Gissa hur glad jag blev när jag fick chansen att plocka en bild på mig och "min störta hjälte"?

F v. Dragomir Mrsic, Jag
Ja! Jag försöker se hård ut på bilden. Tyvärr tillåter inte min inre glädje den hårda sidan träda fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar